Gnällspik

Jag är en bitterfitta. Jag vet.
Senste tiden har mycket tid gått åt till att klaga över saker som ingen annan än jag själv kan ändra på. Jag har satt mig själv i en (eller kanske flera) sits som bara jag kan ta mig ur. Frågan är varför jag inte gör det?

Vissa kallar mig självplågare, andra kallar mig för dum. jag sklle nog påstå att jag är naiv. Jag vill tro och se det bra i allt och alla, men det blir så fel många gånger och även fast jag lovar mig själv att inte göra om samma dumhet igen så dröjer det inte länge innan jag trillar dit på nytt. Jag vill ta mig ur den onda cirkeln och göra någonting åt min situation. Jag kan ligga en halv natt och planera hur jag ska göra men morgonen eftet har alla bra tankar och planer försvunnit och jag är tillbaka i samma mönster.

Nu har jag en plan för hur jag ska börja reda upp i träsket som jag kallar för mitt liv. Bestämt mig för hur jag måste göra för att varken jag eller någon annan ska ta skada av mina handlingar, hur jag ska försöka ställa saker till rätta och trassla ut nystanet i min hjärna.
Jag behöver bara någon som sparkar lite på mig, men det tror jag att bästisgänget och Ensammalesbiskflickan kommer se till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0