Freestyler

Livsgnistan håller i sig, och jag svävar fortfarande runt på dom små molnen som jag inte riktigt vet vart de kommit ifrån. Det mesta går min väg och de saker som inte gör det tar jag itu med med ett leende på läpparna och tänker "äh det kunde varit värre, nu får jag i allafall lära mig någonting nytt". Dagarna blir ljusare och den ofantliga mängden snö roar mig nästan mer än vad den stör. Till skillnad från hur jag kände innan jul, då den var min värsta fiende. Telefonförsäljare lyckas jag avböja men fortfarande låta trevlig mot, lika så då jag lämnar in mina snordyra stövlar som gick sönder efter en vecka. Jag ler mig igenom dagarna och nätterna är inte alls lika ångsetfyllda längre. Marknadsföringskursen är det mest intressanta jag har läst och jag är mönstereleven under föreläsningarna och knappar flitigt ner anteckningar om allt som sägs.

Min själ har en slags inre frid som jag inte upplevt på länge, nästan alla människor är helt fantastiska och de som inte är det lyckas jag ändå le och vara trevlig mot. Jag är samma glada tjej som kom inhoppandes i köket på Hasselbacken varje dag i sommras med världens största leende på läpparna, oavsett hur tidigt det än var eller hur många glas vin för mycket jag råkat få i mig dagen innan och ropar "GOD MORGON"! och får alla att le.
Samma Fröken Solstråle.

Och det enda som saknas är någon som kliar mig på ryggen och sjunger godnattsånger, helst med sexig hes röst och gitarr men annars är jag inte så kräsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0