Romeo and Juliet

Alla hjärtans dag. En dag, lika älskad som den är hatad. Affärerna kränger svindyr choklad, blommor och geléhjärtan, som ingen gillar men alla äter "bara för att". Singlarna drar sig undan och är bittra medan paren håller varandra i handen och lägger absurda summor på kärleksgåvor man aldrig någonsin skulle köpa annars. Bara för att.

Jag är en av de där som har en partner, men inte vaknade jag av frukost på sängen, inte fick jag en bukett med 50 röda rosor när jag kom hem, och inte kommer jag komma in i ett sovrum översållat med rosenblad och levande ljus. Och jag kommer definitivt inte få ligga i kväll.

I ett distansförhållande råder inte samma lagar som i ett vanligt förhållande. Det är okej att skita fullständigt i dagen då man ska älska varandra lite extra. Här behöver man inte få pikar eller starta bråk om man varit oaktsam nog att boka in sig på någonting annat (att gymma istället för att äta chokladhjärtan denna dag är alltså inte att rekommendera. Tro mig.). Man behöver inte heller ha ångest över att de röda underkläderna inte passar, eller att man springer på grannen som köpt en bättre present tilll sin älskade.

Just idag passar detta mig perfekt eftersom jag tänkt ägna kvällen åt att hänga med världens bästa dansare och artister som skall repa inför fredagens underbara, storslagna show.

Dessutom har jag redan fått världens finaste kärlekshälsning från min syster:

Jag älskar dig mycket mer idag än vad jag gjorde igå eftersom det är bestämt att man ska göra det. I morgon tycker jag inte om dig längre.

Linn. Jag älskar dig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0