Earth Angel

Jag vill vara glad, omtänksam och trevlig. Vara den folk känner att dom kan prata med och som tillför glädje. Inte som nu. Egotrippad, synisk och bitter. Jag känner det själv och jag hatar att jag är så. Att jag förpestar andras liv med mina problem men att de sen känner att jag inte lyssnar på dom. Att jag kväver glädjen. Alla har sina dagar sägs det, men mina dagar har pågått alldeles för länge. Jag vill inte vara sån. Vill vara den riktiga jag. Som är allt det där jag skrev tidigare. Jag kämpar hela tiden för att reda ut mina tankar och min hjärna för ett kaosartat krig mot sig själv, men sen när det kommer till att  fatta besluten och genomföra dem faller allting och jag backar undan och får börja om på ruta ett.

Jag pratade med en vän idag om detta och jag är verkligen jätte ledsen över att folk ska behöva stå ut med allt skit som kommer ur mig, som tvingas lyssna på mitt ältande och som råkar ut för den självcentrerade Emelie som är i dagsläget. Jag försöker verkligen. Tro inget annat, jag vill inte vara den som tycker synd om sig själv, och som vältrar sig i problemen utan att göra någonting åt dem.

Jag försöker, och jobbar på det. Men jag behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är perfekt vännen!

2009-12-01 @ 00:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0