These days

Jag försöker skriva en rapport som skulle ha varit inne igår, men min hjärna är någon annan stans. Jag tittar på dokumentet jag har uppe, ser bokstäverna jag har skivit men kan inte få ihop dom till ord. Kan inte fortsätta.
Min hjärna vill inte. Den vill tänka på annat. Annat som jag inte vill tänka på. På tider och platser som varit. På saker som aldrig blev och aldrig kommer att bli. På känslor jag känt och tankar jag känt. Känslor som jag inte vill känna igen och tankar som jag inte vill minnas. På fina saker som blivit så fula och på fula saker som kunde ha blivit så fina. På ord som borde ha blivit sagda och på ord som aldrig borde ha sagts. På saker som gjorts och på saker som inte har gjorts. På människor som jag velat att dom stannat, men som har gått. På människor som jag velat att de skulle gå, men som har stannat.


På saker som varken lämnar hjärna, hjärta eller själ ifred. På saker som inte ger mig ro.
På saker jag aldrig glömmer.

Kommentarer
Postat av: Greger

Varför längtar du

till den dag då du ska fylla sju

Varför skynda på

när den tiden snart är här ändå

och det liv som du har

alla tusentals dar

passerar på ett litet kick

Så mens ditt hjärta slår an

passa på om du kan

fånga varje ögonblick



Första gången som du ska hålla nån i hand

Första gången som du ska kyssa någon man

Första gången som du är

riktigt kär

(Snart är den dagen här)

Första gången som du ska falla ner i gråt

Första gången som du ska tigga om förlåt

Första gången som du är

hopplöst kär



Du som inte än

börjat måla dig kring ögonen

tänt en cigarett

hört på Bowie eller Nazareth

fått ett streck i kemi

vart på kurs i Torquay

färgat håret blått

vart så full så du spytt

då din oskuld flytt

behöver inte ha så brått



Första gången som du ska hålla nån i hand

Första gången som du ska kyssa någon man

Första gången som du är

riktigt kär

(Snart är den dagen här)

Första gången som du ska falla ner i gråt

Första gången som du ska tigga om förlåt

Första gången som du är

hopplöst kär



Och plötsligt så har du nått fram till den dag

då du ligger och tänker som jag

Varför längtar du så,

när det går så fort ändå



Första gången som du ska hålla nån i hand

Första gången som du ska kyssa någon man

Första gången som du är

riktigt kär

(Snart är den dagen här)

Första gången som du ska falla ner i gråt

Första gången som du ska tigga om förlåt

Första gången som du är

hopplöst kär

2009-11-06 @ 17:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0