Passa på om du kan, fånga varje ögonblick

Insomnian har återigen infunnit sig i lägenhet 36 på ankarskatavägen 79b. Jag borde verkligen sova, men det gör jag inte. Istället dicker jag rödvin och tänker tillbaka på vad som har hänt det senaste året.
För exakt ett år sedan (minus några timmar) satte jag för första gången min fot i, vad som då skulle bli mitt kommande hem de närmasta tre åren. Jag introduerades för några som har kommit att bli mina bästa vänner och jag lärde mig att Berridge kan vara den tråkigaste människan på denna jord. I morgon är det jag som tar hand om de nya nollorna som kommer stå, precis som jag gjode för ett år sedan, vilsen och många mil hemifrån och undrar över vad som kommer hända.

Året har gått fort, och det har hänt väldigt mycket. Jag har förändrats, jag har vunnit och förlorat, skrattat och gråtit, vunnit nya vänner och förlorat andra. Känt kaotiska lyckorus och fallit ner i djupa vallgravar. Sett vänner gå vidare i livet, och en annan att förlora sitt och gå vidare till andra sidan.

Men nu kommer det inte vara Emelie Ronja Christina Kvanström som talar de närmsta tio dagarna, utan UNTZ UNTZ, som ska få nollor att lära känna varandra, dansa röven av sig på kåren och inse att de har kommit till en helt fantastisk och magisk plats.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0