Tillbakablick

Kollade igenom min gamla blogg och hittade ett inlägg jag skrev för lite mer än två år sedan när jag nyligen avslutat min praktik på en eventbyrå och precis hittat min utbildning.



Plugga

Jag har funderat lite över det där med mitt pluggande och kommit fram till att jag skule kunna starta en egen upplevelesproduktionslinje
En 180 poängs utbilding skulle ha följande upplägg:


40p Kanalplast och moltontyg
20p låtasa vara snickare (och därmed kunna parkera hur du vill)
15p Använding av stripes
15p Gaffatejps kunskap
15p Ballongblåsning
10p Rulla elkablar
5p Klistra adresslappar
10p Bokning av udda saker
15p Så skriver du "Jönssonligan listor"
5p Packning av prodlådor
5p Slåss med skrivare/kopiator
7p Klä in saker i spegel- eller färgplast
5p montering av klädhästar
2p Kom ihåg att skaffa egna nycklar till kontoret (för att slippa vänta på bakfulla, försovande kollegor)
3p Hålla koll på alla andras nycklar,mobiler,datorer,viktigapapper,cigaretter,tändare,verktyg
8p Ställ aldrig dumma frågor till stressad produktionsledare

Fördelar är om du har rubbad humor, inte har någonting emot att ordet fitta förekommer i minst var tredje mening, samt klarar av kopiösa mängder kaffe.




Vad mer krävs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0