Everybody must have a fantasy




Idag har jag vaknat på en bra tid men somnade nårga timmar senare eftersom jag la mig under täcket när jag frös. Jag har varit med i en tv-frågetävling tillsammans med Hanna och gått vidare till semifinal, läst otaliga mail, gjort klart affischen, ätit pannkakor med finaste Ka
rin och Sofia, och hjälpt den första av dessa två kvinnnor att packa och rensa garderob. Själv kom jag hem därifrån med ett paket kaffe och en jeanskjol som satt bättre på en männsika som jag, som föddes utan rumpa än på henne. Jag har inte riktigt pluggat så som jag borde, och jag har inte börjat packa inför hemfärden men med den fantastiska solen som lyst i ansiktet idag har det känts helt oväsentligt.

I morgon ska jag träffa de fina människor jag ska till Polen med och slipa på vår redovisning, sätta upp affischer, vara med i semifinalen i tv-tävlingen och komma ihåg att inte pilla så förbannat med håret. Sen måste jag nog packa. Och drömma om en fantastisk lägenhet någon stans, och om en resa till paris.

Precis som igår så älskar jag Edward Sharp And The Magnetic Zeros och har lyssnat på Home på repeat, och precis som alla andra dagar vill jag äta söndagsbrunch, loppisfynda, dricka rödvin och dansa barfota i gräset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0