Men mot gummi, glas och metall betyder ett mirakel inget alls

Tillbaka på mina 32 kvadrat som bara är mina, tillbaka i dubbelsängen som bara är bäddad för en. Jag har sagt adjö till mina kära i Stockholm och kysst min älskade farväl på arlanda och sagt hej till mina vänner i staden där ingenting är mitemellan. Staden som man kommer till när man kommer hem.

Det är skönt att vara tillbaka, och jag längtar efter att komma in i mina inte allt för organiserade rutiner igen. Samtidigt innebär det ensamma nätter utan någon som håller om mig när jag behöver det och väcker mig med en puss i nacken, inga fler öl på uteserveringar med människor som känner mig bättre än jag själv. Inga promenader genom ett sovande stockholm på tidig morgonkvist påväg hem från jobbet och inga nätter med vin på balkongen med min kära sambo där vi går och lägger oss långt efter att solen gåt upp.

En bekymmerslös sommar är till ända och istället kommer höst med nya kurser och uppdrag att se fram emot.

Men först ett NolleP som kommer bli grymt.
Phösare Untz Untzz intar världen på onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0