Man must dance

Efter att i onsdags ha insett att mitt bankkonto var totaltömt tre veckor innan CSN lovade jag mig själv att detta skulle bli min vitaste månad någonsin. Det höll utmärkt ända fram till fredagen. Efter middag hos Charålin kläcktes den ultimata frågan "Hur många människor får plats i en ankarslägenhet?" Nyfikna som vi var tvingade vi hem så många vi kunde till Giorg med familj där det lagom lägligt fanns både vin och vodka. Efter samtal med allt för trevliga människor tyckte jag tydligen att det var en ultimat idé att försvinna hem tillsammans med Annas telefon som jag så fint vaknade av morgonen efter och inte riktigt förstog hur den hamnat där.

Upp och vara trevlig nere på stan med en härlig spritångande doft efter sig. Ska man marknadsföra SMASK så ska man. Efter att ha gnällt ungefär exakt hela dagen över att jag ville gå på spelningen på Acusticum på kvällen köpte finaste Pingu en biljett till Hästpojken åt mig och glad som få knallade vi dit. Där drack jag en öl, älsakde världen och hängde med skåpsupande klasskamrater. När de begav sig ner till Kalles valde vi sofistikerade människor istället att bege oss tillbaka till Ankars och Conrads vardagsrum för intag av diverse alkoholhaltiga drycker. Efter vinspillande, stöld av byxor och ett krossat glas begva vi oss hem till Hampus med löfte om att jag skulle för (fjärde?) helgen i rad få höra Hoffelåtar. Väl framme insåg jag dock att jag var trött och hungrig, och när de vänliga människorna skulle koka ris åt mig kallade jag dem för idioter, kastade in handduken och gick hem (barfota) och somnade gott i min fantastiska säng.

Söndagen skulle ha spenderats med Snörugby, men då pingumannen ringde mig vid elva på morgonen för att se om jag levde skrattade jag mest åt honom, sa aldrig i livet, somande om och lyckades dra mig upp ur sängen frammåt halv två snåret för lite städning och plugg. Runt elva levde jag så pass mycket att jag kunde släpa mig hen till Anna där vi siskuterade snygga män, pedofiler och lyssnade på Carro som stolt visade upp att hon minsann kan spela små grodorna på gitarr.

Idag har det varit skola, pluggeriande och sen barnkalasfiande av David. Fyller man 27 så gör man. Jag och Cicci skapade världens vackraste godiskaktus, sen åt vi tårta tills det ramlade ut ur Öronen på oss. Jag och fröken Gotland planerar en hel rad spännande experiement och skall fortsätta dessa över en box vin och en flaska Rom så fort hon kommer tillbaka från ön som faktsikt har skog.

Nu ska det gullas lite med Kotler och sen ska jag natta mig själv med lite Johnossi och kanske en klapp på axeln.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag skulle faktiskt vilja säga att vi som drog till Kalles var mycket mer sofistikerade än ni. Hela kvällen faktiskt. Ja, det var vi.

2010-02-09 @ 09:19:48
URL: http://lifeinpitea.blogg.se/
Postat av: Emelie

Då skulle jag vilja säga att du ljuger

2010-02-10 @ 12:39:04
URL: http://badskummen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0