You can´t quit untill you try

En lugn helg med film, lite vin, middag och böcker var precis vad min misärande hjärna behövde för att slippa tänka på uppstatser, examinationer och på allt jag saknar. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann fick mig att skratta hejdlöst och gav mig en lite ljusare syn på min tillvaro. Nu har jag börjat med Heroin Diaries och jag är fast! Som varenda gång jag läser biografier om människor som haft tillträde till rockstarlivet glömmer jag bort vad jag är här för att göra och hamnar istället i en bubbla där jag lyssnar på lagom depimerande musik (just nu är det soundtracket till boken), och får en innerlig önskan att dricka Jack och leva rosckstar liv hela dagarna, istället för att jobba med kommunikation.
Ett samtal och det faktum att jag öppnade min inkorg på mailen slet mig drastiskt tillbaka till den verklighet jag lever i med en hög arbeten som inte skriver sig själva. I kväll ska jag läman in ett första utkast på en uppsats, samt skrivit en reflektion över begreppet upplevelsefokuserad. Där någonstans mittemellan ska jag hinna läsa lite kurslitteratur också, så jag tror att jag får vänta till i morgon med att göra comeback i min fantasibubbla.




Just open your eyes, just open your eyes and see that life is beautiful

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0