Bridge over troubled water

För drygt en och en halv timme sen bestämde jag mig för att hoppa i säng och drömma vackra drömmar. Jag utförde den vanliga kvällsritualen med sminkborttagning, tandborstning och godnattsamtalet till min karl och kände att jag nog var ganska trött. Någon stans mellan funderingarna över vilka viner vi kan tänkas prova på lektionen i morgon, och vilka kläder jag ska packa med mig ner under nästa tripp hem insåg jag att pressmeddelandena jag skulle skicka ut idag inte hade kommit iväg eftersom jag varit på studiebesök i Luleå som innefattade rundvandring i kulturens hus, samt gratis inträde på Pernilla Anderssons konsert ( Med tanke på att det inte faller under min typ av musik måste jag ändå säga att hon var rätt bra). Pressmeddelandena hade alltså inte kommit iväg, och det dåliga samvetet kom krypande. Exakt därför tvingade jag mig att kliva upp ur sängen kvart över ett för att sätta mig och skicka iväg pressmeddelanden. Jobbet var snabbt avklarat, men under den tiden hade jag ju hunnit bli pigg igen. Så nu sitter jag här och funderar över livets ytligheter och öden och försöker bestämma mig för att bli trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0