I feel just like a child

Igår var det sol, idag var det grått. Igår var jag glad, idag känns saker tungt. Hade ett långt, men som vanligt bra möte idag, och resten av dagen har jag försökt att göra vettiga saker utan någon vidare framgång. För mycket har ställts upp och ner den senaste tiden för att jag riktigt ska kunna slappna av, och den ekonomiska kris jag satt mig i, vilket innebär 5 kronor på kontot och en skuld på 300 som måste betalas igen för att inte sätta en annan människa i skiten gör inte riktigt saken bättre. Blir att leva på havregrynsgröt och infrysta soppor i en vecka framöver, och hoppas på ett mirakel. Men det hade kunnat vara värre. Med den kosten kanske jag kommer i mina snyggjeans som jag inte kunnat ha på över ett år igen, om inte annat mår jag nog bra av att undvika både socker, gifter och kaffe ett tag. På torsdag har vi vinprovning, och på fredag testar vi en åtta rätters middag med dryck till som en del av ett kursmoment, och nästa vecka får jag åka hem igen för att fira påsk och födelsedag. Hjärnan vill tänka negativa tankar, medan jag försöker att se allt från en ljusare sida. Det blir så mycket trevligare på det viset, och livet blir lite drägligare att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0