En kort sekund

Vaknade tidigt, men ändå lite för sent. En molande huvudvärk och ett lätt illamående påminner om kvällen innan, var de där sista shotsen verkligen nödvändiga? Drar på mig kläderna  och går till bussen. Befinner mig helt plötsligt i ett inferno av barn. Förstaklassare på väg på äventyr. Köper en kaffe i Handen, spiller hälften över mitt vita linne. Hittar en gammal jobbtröja i väskan. Luktar lite unket, men bättre än kaffefläckar mellan brösten. Byter tåg i älvsjö. Det luktar gris från ett tåg som står stilla på ena spåret. Hittar rätt sal på södertörn, lyssnar efter mitt namn som borde ropas upp. Det gör det inte. Tydligen var jag inte ensam om att vilja läsa kursen. Åker samma väg hem igen. Är nära att åka på  en böteslapp av tågkontrollanten, men valde att kliva av tåget istället. Jag var ändå framme. Kommer in genom dörren, släpper allt på golvet och slänger en blick mot den obäddade sängen. Den ser inbjudande ut. Kryper ner i de beiga sängkläderna som fortfarande luktar av min älskade. Somnar och drömmer märkliga drömmar. Vaknar av telefonen, somnar om igen och kliver inte upp förrän flera timmar senare.

Söker nya kurser och funderar på middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0