Heart in hand

Kalleanka vaknade halv tio och konstaterade att jag försovit mig. Kunde dock, efter att ha läst inkommande sms konstatera att dagens lektion är inställd och kände att det kunde ju vara skönt att spendera en stund till i sängen eftersom resten av dagen kommer gå åt till att bygga scen och soundchecka inför fredagen. Insåg ett par minuter senare att det var idag dom skulle komma och kolla fläktsystemen i lägenheten på en tid som inte var förutbestämd så det var inte så mycket annat att göra än att hoppa ur sängen och ner i lite kläder istället, och tur var väl det, för tio minuter senare knackade dom på dörren.

Hade tänkt gå på lunchföreläsningen som börjar klockan tolv, men får nog skippa den eftersom jag inte anmält mig, och dessutom fortfarande struttar runt i min Onepiece och dricker dagens första kaffe.

Det börjar dock bli dags att hoppa i lite kläder, leta reda på mit passerkort och bege mig upp till skolan för att hämta ut scenpodier och rulla ljudcase. Kasta i mig en lunch och sen springa lite ärenden och handla fika till alla fantastiska som ska vara med på soundcheck och genomdrag i kväll. Det blir en låg dag, men så sjukt jävla värd. Om två dagar får jag vara snyggast i stan och bara njuta av allt jobb som lagts ner.

Nej kläder var det ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0