All of us

Sitter och slöläser kursbok och äter ostrullar med aprikosmarmelad, en balndning av frukost och lunch. Hade tänkt åka in tidigare till stan för att effektivplugga innan jobbet, men regnet och kylan fick mig att stanna kvar inne.

Hade hoppats att få svar om lägenheten idag, men istället fick jag bara ett mail att dom vill ha alla papper per post istället. Tji fick vi. Nu blir det några dagars extra väntande. Jag hoppas verkligen att det inte är förjäves. och att vi får ett nytt hem att flytta in i alldelels snart. Ovissheten och stressen tar kål på oss båda, och att få kunna andas ut och slappna av, åtminstonne på en punkt skulle göra så fruktansvärt mycket. Ett hem som bara är vårt, Någonting man kan göra fint, utan krav på att behöva fytta snart. Ett hem utan varesig fuktskador, kylskåp som läcker eller fasader som ruttnat sönder.

Jag vill åka bort. Antingen med min kära eller med någon fin vän. Men åka på en resa nu känns inte så pioiterat alls faktiskt.


Idag är en lite vemodig dag, men det förändras så fort jag får jobba med fina människor.



"Om du ser ut som på ditt passfoto, då behöver du ut och resa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0